ورود تابستانه‌ی ویندوز ۱۰ به بازار تکنولوژی

۱۴:۴۹ Unknown 0Comments

مایکروسافت اعلام کرده است سیستم عامل جدید خود٬ ویندوز ۱۰ را به طور رایگان در اوایل تابستان ارایه خواهد کرد. ویندوز ۸ که پیش از این ارایه شده بود ناموفق بود. ویندوز ۹ هیچ وقت ارایه نشد.


مایکروسافت ویندوز ۱۰ را در اوایل تابستان امسال در ۱۹۰ کشور دنیا به بازار خواهد فرستاد.

مجله تایم روز چهارشنبه (۱۸ مارس/ ۲۷ اسفند) به نقل از مدیران مایکروسافت در اجلاسی در شنژن چین گزارش داد نسل بعدی سیستم عامل مایکروسافت زودتر از آن‌چه انتظار می‌رفت در تابستان امسال ارایه خواهد شد.

تری میرسون٬ معاون مدیر اجرایی مایکروسافت٬ با اعلام این موضوع که مایکروسافت به پیشرفت کار خود ادامه می‌دهد٬ از ارایه ویندوز ۱۰ به ۱۱۱ زبان خبر داد.

او در مصاحبه‌ای با رویترز نیز گفت که مایکروسافت در اقدامی بی‌سابقه نسخه جدید ویندوز را حتی برای کاربران "غیر اصل" خود به رایگان ارایه خواهد کرد. اشاره وی به کسانی بود که از روش‌های دیگر به جز خریدن نسخه‌های ویندوز به آن دست می‌یابند.

میرسون این اقدام را راهی برای دوباره-همراه کردن کاربران چینی دانست که سهل‌انگاری در زمینه کپی‌رایت در این کشور، به ایجاد بازار گسترده‌ای از نسخه‌های غیراصل نرم‌افزارهای مختلف منجر شده است.

سه چهارم نرم‌افزار‌های تجاری در چین بدون مجوز و غیراصل هستند و از طرق مختلف رمز آن‌ها باز شده و نسخه‌های کپی شده‌ی آن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

ویندوز ۱۰ پس از شکست ویندوز ۸

مایکروسافت در زمان آغاز طراحی سیستم عامل جدید گفته بود هدف اصلی ارائه سیستم عاملی است که روی همه پلت‌فرم‌ها قابل نصب و استفاده باشد؛ از سرورهای حرفه‌ای و کنسول‌های بازی اکس‌باکس گرفته تا رایانه‌های رومیزی و تلفن‌های هوشمند.

نسخه‌های ویندوز تا به حال یکی در میان موفقیت‌آمیز بوده‌اند: مایکروسافت با انتشار نسخه اکس‌پی میلیون‌ها کامپیوتر شخصی و اداری در سراسر جهان را تسخیر کرد؛ نسخه ویستا اما یک آبروریزی تمام‌عیار بود؛ نسخه هفت در مقابل بسیار موفق بود؛ اما همان اندازه که ویندوز ۷ موفق بود، نسخه هشتم این سیستم عامل ناموفق از کار درآمد. اگر همین روند ادامه یابد، نسخه بعدی – ویندوز ۱۰ – باید موفق باشد.

مایکروسافت ویندوز ۹ تولید نکرده است.

منبع : دویچه وله آلمان 

0 نظرات: